Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Matas-chef vil agere mere aggressivt for at vinde salg

Interview: Koncernchef Terje List vil som led i en ny, hård konkurrence om de danske kunder fange flere af dem med indviduelle tilbud på skønhedsprodukter.

Adm. direktør Terje List står i spidsen for børsnoterede Matas A/S. Foto: Thomas Emil Sørensen

Den danske butikskæde Matas presses af både tilbageholdende forbrugere og ny, hård konkurrence. Den kommer især fra den nye konkurrent Normal-kæden, som sammen med supermarkederne tager salg af de billigere skønhedsprodukter. -topchef Terje List, som fredag har præsenteret regnskab for året 2015/16, er dog klar til en ny offensiv for virksomheden som led i en væktstrategi.

I årsberetningen erkender I en mindre, organisk nedgang i salget af hverdags-skønhedsprodukter. Hvordan ser du konkurrencen, efter at Normal-kæden har skruet op for dens ekspansion med butikker rundt om i landet?..

Læs også