Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Er Carlsbergs tid som storsponsor slut efter Euro 2016?

Analyse: Heineken brød en underforstået musketér-ed, da man meldte sig klart til pitten i Formel 1. Bryggeriernes tilstedeværelse som storsponsorer af fodbold-slutrunder kan være på vej til at blive historie. Lige som det gik med tobaksfirmaerne.

Her skulle der egentlig stå Carlsberg på banderne, men reklamer for alkohol er forbudt i Frankrig. Derfor måtte Carlsberg finde en kreativ måde at løse det på. Det blev Probably. Det er muligvis kreativt, men det er ikke en optimal måde at bruge 450 mio. sponsorkroner på. Foto: Carlsberg

Det gav genlyd blandt verdens største bryggerier, da Heineken for nylig annoncerede, at man ville bruge 150 mio. dollars på at sponsere Formel 1.

Sammen med Carlsberg og Budweiser har Heineken ellers været synonym med fodbold: Carlsberg har i årevis sponseret Europamesterskaberne, Budweiser har taget sig af VM og Heineken er lig med Champions League...

BRANCHENYT
Læs også