Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Hoteldirektør om bookingportalers prispres: »Det er som at få trukket en pose over hovedet...«

Bookingportalerne gør sådan set et fantastisk stykke arbejde for hotellerne. De tager sig bare ekstremt højt betalt for det, lyder det fra Brøchner Hotels

Karim Nielsen mener, at Danmark ville stå stærkere i kampen om turister, hvis hotellernes kritik blev taget mere alvorligt hos konkurrencemyndighederne. Foto: Privat

Karim Nielsen er overordnet set en stor fan af bookingportaler og bruger dem selv, når han er ude at rejse, ligesom han påskønner samarbejdet med portalerne på Brøchner Hotels. Alligevel er hoteldirektøren en del af det kritiske kor, der forsøger at få portalerne til at droppe deres prisklausuler.

»Jeg ville egentlig gerne underskrive klausulen, hvis prisen for samarbejdet blev tilsvarende lavere. Bookingportalerne tager nemlig ekstremt høje kommissioner. Den form for monopol har styrket portalerne, som vi i dag er helt afhængige af. Dermed er vi underlagt deres kontrol. Vi mener, at konkurrencemyndighederne undervurderer monopolet i en sådan grad, at det er tankevækkende,« siger Karim Nielsen, der styrer fire hoteller i det centrale København og får halvdelen af sine reservationer gennem store bookingportaler som Hotels.com og Booking.com...

BRANCHENYT
Læs også