Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

En partner med nye interesser skubber Netto ud af England - igen

Indsigt: Dansk Supermarked måtte efter små to år opgive igen at bide sig fast på det britiske marked med discountkæden Netto. Samarbejdet med en lokal supermarkedsgigant blev især kølnet, da denne kastede sig ud i andre milliard-investeringer.

Per Bank, adm. direktør i Dansk Supermarked, var frontfigur, da den danske koncern sammen med en stor britisk partner i 2014 åbnede Netto UK's første butik i Leeds. Arkivfoto. Foto: Paul Cooper

Per Bank havde travlt den grå efterårs-onsdag i november 2014. Pressefotografer og kamerahold på stribe ville have den danske koncernchef til at stille sig foran den nye butik. Eller endnu bedre: Have ham op på eller ved siden af butikskædens vartegn - den gulsorte terrier med en indkøbskurv i munden, der var bygget i Lego-klodser.

Figuren var placeret foran den første Netto-butik i et nyt indtog på det britiske marked for Dansk Supermarked. Et symbol på, at den danske discountkæde atter var klar til at bide fra sig. Især over for de to tyske kæder Lidl og Aldi, som med succes havde erobret en pæn del af det britiske marked for dagligvarer...

BRANCHENYT
Læs også