Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Isenkræmmere må dyste med egne varer for at slå konkurrenterne

Flere kæder ruster sig til dysten med det nye storselskab, som slår isenkræmmerne Imerco og Inspiration sammen. Mens alle butikker tidligere havde mange af de samme varer, forsøger kæderne nu at markere sig med soloprodukter.

De danske isenkræmmere dyster både mod varehuse, nethandel, supermarkeder og en række andre butikskæder.
Arkivfoto: Gorm Branderup Foto: Gorm Granderup

Den kommende sammensmeltning af selskaberne bag Imerco og Inspiration kan øge konkurrencen på markedet for isenkram. Kæderne kæmper nemlig om de samme kunder som de store varehuse og nye hastigtvoksende butiksformater.

Derfor bruger flere af dem nu egne varer for at trække kunder i butikken. Tidligere var der stort sammenfald af produkter på hylderne i isenkramkæderne, der i høj grad satsede på sikre varer fra kendte design- og køkkenproducenter. Det er de senere år blevet suppleret med nye serier, som er specielle for den enkelte kæde...

BRANCHENYT
Læs også