Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Søren Skou gør op med Smedegaards Mærsk-strategi

A.P. Møller-Mærsks adm. direktør Søren Skou afviser, at den nye strategi, der afviger totalt fra kursen under Nils Smedegaard Andersen, kan koste kunder hos APM Terminals og Damco, der skal arbejde langt tættere sammen med Maersk Line.

Topchef i Mærsk, Søren Skou (th), lægger afstand til sin forgænger Nils Smedegaard Andersens (tv) strategi om at satse på stærke selvstændige forretninger. Billedet er fra sidste års kapitalmarkedsdag i Mærsk. Foto: Mærsk Foto: Mærsk

Det nye , som adm. direktør Søren Skou skal være arkitekten bag, er et opgør med forgængeren Nils Smedegaard Andersens to store strategier om først at satse på stærke selvstændige forretninger og siden at opbygge fire verdensklassevirksomheder og frigøre sig fra afhængigheden af containerrederiet Maersk Line.

Fremover handler alt om Maersk Line og de andre transportforretninger - havneforretningen APM Terminals, speditørvirksomheden Damco, slæbebådsrederiet Svitzer og containerproducenten Maersk Container Industry - der skal arbejde tæt sammen frem for at agere som selvstændige aktører som hidtil...

BRANCHENYT
Læs også