0

Danmark skal lære ny legetøjsbutik at kende: Udbryderbutikker etablerer ny kæde

Danmarks største netbutik Coolshop går sammen med de fem største af de Legekæden-butikker, der sidste år brød ud af Legekæden, om at danne en ny kæde.

Fem tidligere Legekæden-butikker får fremover en butiksfront a la dette. Pr-foto

BR, Toys'r'us og Legekæden kan se frem til skærpet konkurrence på legetøjsmarkedet, når Danmark om to uger får en ny legetøjsbutikskæde på markedet.

Det sker, når Danmarks største webshop Coolshop slår pjalterne sammen med de fem største Legekæden-butikker, der før nytår trådte ud af samarbejdet med Legekæden. Den nye kæde kommer til at bære navnet Kids Coolshop.

I første omgang er det Jylland og Fyn, nærmere bestemt Aalborg, Frederikshavn, Horsens, Silkeborg og Svendborg, der får glæde af den nye kæde, men på længere sigt er det ambitionen at skabe en landsdækkende kæde, lyder det fra grundlæggerne.

»Jeg vil bestemt ikke udelukke flere butikker, hvis de passer ind i vores koncept. De skal dog have en vis størrelse, hvis de skal kunne have det sortiment, vi har. Men det kunne være fint, hvis det blev en succes – og det ender som en landsdækkende kæde,« siger Jacob Riisgaard, marketingdirektør i Coolshop, der længe har pønset på at etablere fysiske butikker, men hver gang har måttet opgive, fordi man ikke har kompetencen til det.

Jeg har aldrig troet på, at fremtiden var ren online.

Jacob Riisgaard, marketingdirektør i Coolshop

Det har de fem tidligere Legekæden-butikker, der alle har et areal på over 1000 kvadratmeter, imidlertid, men de savner omvendt den digitale ekspertise, som Coolshop har oparbejdet, og derfor er matchet oplagt, lyder det fra begge parter.

»Jeg har aldrig troet på, at fremtiden var ren online,« som Jacob Riisgaard siger.

Christian Vejby, indehaver af Kids Coolshop-butikkerne i Frederikshavn og Aalborg, forklarer, at man i Legekæden-regi manglede nogle dygtige folk online, men dem har man nu fundet i Coolshop.

»Omvendt har vi noget knowhow på legetøj, som Coolshop har manglet. Vores forventninger er, at der kommer mere gang i den, og at vi får flere kunder. Det kan ikke undgå at blive en succes med de folk, der er med. Det er folk der brænder der for det her. Vi har samme ånd og er et godt miks,« lyder det.

Få de seneste erhvervsnyheder med vores nyhedsapp
BRANCHENYT
Læs også