Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Coop-detaildirektør: Skarpt fokus kan skabe vækst i fladt marked

Ved at stille helt skarpt på enkelthjørner i detailbutikkernes fødevaresalg er det stadig muligt at skabe vækst i et marked, der samlet på ingen måde har fart under fodsålerne. Det fortæller Coops detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen.

Kenneth Pedersen, detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen i Coop Foto: Joachim Ladefoged

Hjulene kører rundt, men der er ikke ret meget fart på væksten i den del af den danske detailsektor, der har med supermarkeder og dagligvarer at gøre. Danskerne vil meget gerne lægge så få penge som muligt i deres lokale discountbutikker, og selvom der også er blevet mere plads til at investere i dyrere varer, betegnes det samlede dagligvaremarked som værende fladt.

Men ifølge detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen i Coop, Kenneth Pedersen, er der rum for at skabe særdeles fine væksthistorier, hvis ellers man bare holder blikket skarpt...

Læs også