Karriere
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Mød erhvervslivets foretrukne sociolog og forstå, hvorfor det er hjernedødt at råbe fra ølkassen

Anette Prehn har specialiseret sig i hjerneformidling og formået at få tusindvis af chefer og medarbejdere til at forholde sig til følelser og socialt samspil ud fra spillereglerne i vores hoveder.

Anette Prehn arbejder som inspirator og foredragsholder i otte måneder om året og bruger de resterende fire på at skrive bøger. Foto: Casper Holmenlund Christensen

Anette Prehn er sent på den. Det er svært at overse, for på væggen bag kaffedisken hænger et ur på størrelse med et spabad. Klokken er kvart over 11. Hun skulle have været her forlængst, men er blevet forsinket som følge af et tv-interview denne decemberdag. Så alt imens jeg varmer mig ved et vinduesbord på Café Øieblikket i hjørnet af Den Sorte Diamant, forsøger sociologen at slippe af med sin bil og fange ... nå, ja, Øieblikket.

Situationen fortæller en hel del om, hvor efterspurgt Anette Prehn er alle steder. Hun har opfundet begrebet hjernesmart, er forfatter til fem bøger og har været en af de flittigste foredragsholdere og facilitatorer i erhvervslivet i 2016 med selskaber som Bosch, Ericsson, Siemens, Novo Nordisk, Lego, Danske Bank, Vestas, Finansforbundet og Jyske Bank på tjeklisten...

BRANCHENYT
Læs også