Fødselsdage
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Den nyttige publicist

75 år i dag: Erik Rasmussen har gennem de seneste knapt 60 år været en drivkraft i den danske mediebranche.

Erik Rasmussen, adm. direktør og ejer af Mandag Morgen  Foto: Stine Bidstrup

Når man taler med Erik Rasmussen om hans arbejde og forretning, går et særligt ord typisk igen: »nytteværdi«.

Nogle journalister vil holde magthaverne i ørerne. Erik Rasmussens ambition gennem hans knapt 60 år lange karriere som mediechef og -ejer har været en lidt anden. Hans livsværk Mandag Morgen bygger på en vision om at klæde magthavere og beslutningshavere på. At give dem et bedre, mere oplyst grundlag at træffe beslutninger på. At undersøge mulige løsninger, snarere end at grave i problemer...

BRANCHENYT
Læs også