Politik
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Fra en plads i fællesskabet til en plads på sofaen

Inklusion: For nogle børn ender inklusionen i almindelige skoleklasser med, at de slet ikke går i skole. Men hvem har ansvaret for, at det kommer så langt?

For nogle af børnene ender det dog med, at de, i stedet for at blive en del af fællesskabet, isoleres derhjemme uden at gå i skole i uger, måneder eller endda i flere år. Arkivfoto: Jens Dresling

Meningen er, at de skal være en del af fællesskabet, og at de skal gå i skole med børn, som ikke har specielle behov, fordi det i sidste ende giver dem bedre chancer for at klare sig i livet.

Sådan lyder den grundlæggende tanke bag øvelsen med at inkludere flere elever med specielle behov – f.eks. autister og børn med ADHD – i almindelige skoleklasser...

BRANCHENYT
Læs også