Politik
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Valgkamp på nettet: Tvivlerne er i høj kurs

Under valgkampen afhænger din værdi som annoncelæser ikke af din pengepung eller dit forbrug. Nu er tvivlerne i høj kurs.

Som valgkampen skrider frem reduceres gruppen af tvivlere - en særligt vigtig målgruppe for politiske annoncer.

Valgkampen vender op og ned på de digitale annonce-hierarkier. Her er det ikke de velbjergede og forbrugslystne webbrugere, der er mest attraktive. Nu er det tvivlerne og svingvælgerne, der er i høj kurs, lyder det fra mediebureauerne.

»Partierne vil være særligt interesserede i tvivlerne. Kan man eksponere dem for et budskab og rykke dem fra et sted til et andet, er det naturligvis meget værdifuldt,« siger Kenneth Brenøe, trading director i bureau-koncernen GroupM, der tæller bl.a. Mediacom, der er bureau for Socialdemokraterne, MEC, der er Venstres bureau, og Mindshare, der har Radikale som kunde. ..

BRANCHENYT
Læs også