Gammel Politik
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Kritik: Læringsmål er blevet indført på et tyndt grundlag

Læringsmål: Mål for, hvad elever skal lære i folkeskolen, er blevet indført på et meget tyndt forskningsmæssigt grundlag, og det har store konsekvenser for undervisningens kvalitet, mener en skoleforsker. Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling samt en forskningschef afviser kritikken.

Keld Skovmands nye bog, ”Uden mål og med”, kritiserer læringsmålene i folkeskolen, og hvordan forskningen er blevet brugt uredeligt til at få dem indført i 2014. Det har skabt stor debat inden for uddannelsesområdet. Foto: Rune Aarestrup Pedersen

Debatten om de kontroversielle nye læringsmål for folkeskolen, som blev indført i fuldt omfang i begyndelsen af dette skoleår, blæser fortsat på fuld styrke.

Jyllands-Posten har for nyligt beskrevet, hvordan Det Radikale Venstre kritiserede de såkaldte forenklede ”Fælles Mål” for, at der var for mange læringsmål, og var bekymret for, at de skabte en for centraliseret styring af folkeskolen...

Læs også