Gammel Tech
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Danske SMV’er bliver løbet over ende på internettet

De mange muligheder for at udvide forretningen via internettet bliver brugt alt for lidt af små og mellemstore virksomheder i Danmark. Dermed står døren åben for konkurrence fra udlandet, advarer Google-direktør.

Peter Friis, adm. direktør for Google Danmark Foto: Lars Krabbe

En søgning på nettet før et køb er blevet så almindeligt blandt danskerne, at det sker næsten ubevidst. Men blandt resultaterne glimrer mange danske virksomheder med deres fravær. Fra frisører og håndværkere til små produktionsvirksomheder – faktisk alle slags små og mellemstore virksomheder, der ikke er født digitale. Og det er rigtig skidt for Danmark, mener Googles danske direktør.

»Kunderne bliver mere digitale, mens rigtig mange virksomheder har samme strategi på internettet som for ti år siden. Tre ud af fire små og mellemstore virksomheder i Danmark er på nettet med det, der svarer til et visitkort. Men er du ikke der, hvor kunderne er nu, bliver du irrelevant og mister dit levebrød. Samtidig køber danskerne mere og mere i udlandet via nettet. Det er ikke godt for Danmark,« siger Peter Friis, landechef for Google i Danmark og Norden...

Læs også
Top job