Tech
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Unge danskere har omdannet madspild til en millionforretning

Indsigt: "Too Good To Go" forsøger at forhindre madspild over hele verden og har rundet 100.000 brugere efter et halvt år. Men hvorfor har spisestederne ikke fundet på det samme forlængst?

Thomas Momsen, Klaus Pedersen og Stian Olesen har samlet en millionforretning op midt i al madspildet. Too Good To Go er lige nu på investorjagt i Silicon Valley ved San Francisco. Her ses fra venstre: Karmachef Lars Träff, programmør Mathias Mønsted, marketingschef Klaus Pedersen samt adm. direktør Stian Olesen.

Det er lidt af en mundfuld at forsøge at skabe en forretning ud af madspild. For hidtil har alverdens kampagner blot bekræftet, hvor svært det er at forhindre færdigtilberedte fødevarer i at blive smidt ud sidst på aftenen, når spisestederne har sendt deres sidste gæster hjem. Derfor slås Jorden stadigvæk med et paradoksalt problem - at der årligt smides en milliard tons mad ud, selv om næsten lige så mange mennesker sulter.

Løsningen ligger ikke lige for, viser de mislykkede kampagner desværre, men to unge danskere synes på kort tid at være kommet længere end de fleste. I efteråret 2015 lancerede Thomas Bjørn Momsen og Stian Olesen appen "Too Good To Go", der tilbyder brugerne at afhente billige bokse ved lukketid med tiloversbleven mad fra eksempelvis bagerkæden Emmerys eller sushikæden Soya...

BRANCHENYT
Læs også