Tech
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Interessen for vikinger blev til god forretning – nu gør iværksættersucces klar til togt i udlandet

Interview: Skolebørn fortjente mere smæk for skillingen, når de skulle lære om dansk historie, for den er slet ikke kedelig. Med det udgangspunkt har det digitale undervisningsforlag Clio Online taget halvdelen af det danske marked og rykker nu til udlandet.

Lasse Guldsborg er medstifter og en tredjedel af den ligestillede direktion i Clio Online. Den konstruktion har fungeret fint, og skal gentages, når firmaet efterhånden etablerer afdelinger i nye lande. Foto: Katrine Marie Kragh

Der blev tegnet massevis af vikinger og vikingeskibe, da Janus Benn Sørensen selv gik i skole.

Men dansk historie, som han interesserede sig så brændende for, kunne formidles så meget bedre end via de klassiske skolebøger, ofte godt slidte og i sort/hvid, konkluderede han sammen med Louise Herping Ellegaard, da de mødte hinanden på historiestudiet på universitetet. Det var muligt at tænde lys i børns øjne, hvis historiefaget blev gjort mere levende, viste erfaringen fra studiejobs på museer...

BRANCHENYT
Læs også