Tech
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Når abekongen ikke er kinesisk nok

Skaberne af Subway Surfers-spillet har i flere år satset på Kina som marked. Som ikke-kineser er det umuligt at gennemskue, hvad der virker og ikke virker.

Spilfirmaet Sybo står bag spilsuccesen Subway Surfers og rundede i 2015 en milliardomsætning. Foto: Sybo Games/PR

En tidlig strategisk satsning på Kina som marked har givet pote hos Sybo Games, der står bag en af Danmarkshistoriens største spilsucceser – Subway Surfers – i samarbejde med Kiloo Games.

For det kinesiske marked er så anderledes end resten af verden, at det kræver en ekstra indsats, med lokale partnere, og med ændringer i spillet. Spillet skal nemlig ikke bare oversættes til kinesisk – det skal også tilpasses Kina, forklarer Mathias Gredal Nørvig, managing director hos Sybo Games...

BRANCHENYT
Læs også