Weekend
0

I faderens og Basses og juicens navn ...

Og det skete i de dage, at en mand tog en kasse frugt og forvandlede den til et koncept, som kongerigets drenge valfartede til for at blive en del af. Som søn af en af landets mest fremtrædende forretningsmænd fik Kaspar Basse detailhandlens ABC foræret i vuggegave. Men det var først, da faren døde, at sønnen kunne skabe sit eget navn. I Joe & the Juice gør Kaspar Basse generte gymnasiedrenge til flirtende supersælgere. Han tatoverer sine sejre på kroppen, og hans mål er ikke bare at blive større end Starbucks. Kaspar Basses mål er at skabe verdens mest eftertragtede ungdomskultur.

»Folk siger: ”For helvede, det er jo bare juice.” Men man bliver nødt til selv at synes, at ens projekt er vigtigere for verden, end det måske faktisk er. Hvis man er for rationel, vil man altid være bundet af nogle rammer, som gør, at man aldrig bliver helt fuldkommen utrolig fantastisk«. Foto: Joachim Ladefoged

SOMMEREN 2015, GRØNNEGADE 10, KØBENHAVN K - En 35-årig mand med rodet blondt hår og Ray-Ban-solbriller er ved at lukke sig ind på sin arbejdsplads. Han er iklædt lyseblå denimskjorte, stort ur og bare ankler i skoene. Han hedder Philip Finsteen, men hans venner kalder ham bare ”Pippo”. Det gør hans chef også. For Philips chef er hans bedste ven...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også