Finans

Bankkæmper tager gammelt sælgerkneb i brug i en tid med øv-sager

Efter mange år med fokus på digital selvbetjening har Danske Bank og Nordea sat fysiske møder med kunderne øverst på dagsordenen. Det sker af ren nød, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk.

Nordea og Danske Bank er begge hårdt ramt af sager om hvidvask, der koster på både imagekontoen og i kundekartoteket. Foto/collage: Martin Lehmann, Lasse Kofod og Jacob Schrøder.

Kaffemøder med kunderne har udviklet sig til et nyt våben for Danske Bank og Nordea i en tid, hvor de to storbanker kæmper med en række sager, som giver bunker af minuspoint på imagekontoen.

I foråret gennemførte Danske Bank mere end 700 stormøder rundt om i landet, og senest har Nordea-ledelsen påbegyndt en turne rundt i landet for på 12 stormøder bl.a. at svare på spørgsmål om bankens hvidvasksag knyttet til en tidligere filial ved Vesterport i København...

BRANCHENYT
Læs også