Finans

Rema1000 har overhalet Lego og indtaget danskernes førsteplads

Kommunikationschef vil ikke tage æren og sender i stedet roserne videre til de lokale købmænd.

REMA1000 har smidt LEGO af pinden som det førende danske brand hos danskerne i 2020. Fortjenesten ligger hos de lokale købmænd, mener kommunikationschef i REMA1000.
Arkivfoto.

Lego må vige tronen for Rema1000, der er strøget ind på en førsteplads over bedste varemærke hos danskerne i 2020.

Det skriver Journalisten.

Lego har i årevis ligget som nummer 1 på listen, men i den seneste måling fra Yougovs Brand Index, har Rema1000 nu indtaget den førende position.

Kommunikationschef i Rema1000, Jonas Schrøder, mener dog ikke, at han kan tage æren for supermarkedskædens forbedrede billede blandt danskerne. Han mener i stedet, at det er købmændenes fortjeneste, fordi kulturen ude i butikkerne har en serviceminded kultur.

I Rema1000 er kommunikationen nemlig ikke styret centralt. Købmændene har deres egne Facebooksider og sponsoraftaler.

»Big data” er meget moderne. Vi arbejder med ”small data”. Den enkelte købmand kan gøre det, der virker hos dem,« siger Jonas Schrøder til Journalisten.

Lige efter Lego ligger MobilePay på en sikker tredjeplads og derefter følger Matas, Lurpak, DR, Netflix, DRTV, IKEA og Arla.

DR har dermed fået to placeringer, og Matas, som ligger på fjerdepladsen, er ny på top 10 listen.

BRANCHENYT
Læs også