Finans

ATP har læst 10.000 ansøgninger og ansat 700 mand for at bremse coronasmitten: »Vi vil helst ikke have flere opgaver lige nu«

Mandag åbnede ATP et nyt midlertidigt callcenter for at hjælpe myndighederne i indsatsen mod de smitsomme corona-mutationer.

Bo Foged er stolt over ATP's evne til at løse opgaver i administrationsforretningen, men han er bekymret for, at opgaverne bliver for mange. Foto: Stine Bidstrup

Der er har været tryk på hos ATP i de seneste uger. Ud over årsregnskab, ny investeringsmodel og styringen af en formue på 960 mia. kr. åbnede pensionskæmpen i går et nyt callcenter, som skal hjælpe sundhedsmyndighederne med smitteopsporing i befolkningen.

Siden ATP fik opgaven for fire uger siden, har man håndteret næsten 10.000 ansøgninger og ansat 700 personer for at bremse de mere smitsomme corona-mutationer. En vigtigt opgave, som ATP-direktøren er stolt over at løse, men som også giver anledning til bekymring...

BRANCHENYT
Læs også