Finans

Bestseller sætter skarpe klimamål, men fortsætter tøjproduktion i et hæsblæsende tempo

Modekoncernen Bestseller tilslutter sig klimainitiativet Science Based Targets og forpligter sig til at reducere CO2-aftrykket hos leverandører og kunder.

Bestsellers kunder skal fremover bære rundt på et langt mindre CO2-aftryk i bærerposen. Foto: Bestseller

Den danske modegigant Bestseller lancerer nye klimamål i den internationale superliga. Frem mod 2030 skal Bestseller ikke bare halvere selskabets interne CO2-udledning, men ud til leverandører i lande som Bangladesh, Indien og Kina for at presse dem til at sikre en reduktion på 30 pct. i forsyningskæderne.

»Det er jo vanskeligt, fordi vi er ude og skabe forandringer i virksomheder, som ikke er vores egne. Jeg er sikker på, at det er realistisk, men det er også ambitiøst,« siger Dorte Rye Olsen, Sustainability Manager i Bestseller...

BRANCHENYT
Læs også