“Badehotellet”: Serien, der ikke blev taget alvorligt, er den mest populære blandt seerne

»Det er nostalgien og den historiske komedie, der tiltrækker seerne,« siger en medieforsker om “Badehotellet”s popularitet.

Tre af de af populære medvirkende i serien: Birthe Neumann, Anette Støvelbæk og Anne Louise Hassing. Arkivfoto: Jens Dresling/Politiken 1,5 milloner danskere har i gennemsnit fulgt med i Badehotellet hver mandag. Seerne er begejstrede, men det er anmelderne ikke. 
Foto: Jonas Olufson Lyset falder helt rigtigt på skuespiller Amalie Dollerup, der spiller grosserer Madsens datter Amanda i Badehotellet. 
Foto: Jonas Olufson Solen skinner også på skuespiller Sigurd le Dous, der i serien spiller den homoseksuelle reklametegner Philip Dupont.
Foto: Jonas Olufson Badehotellet, der foregår ved det idylliske Vesterhav er primært optaget i Albertslund i Risby-studierne. 
Foto: Jonas Olufson

Lyset falder på den helt rigtige måde, og det er altid sommer. Sådan er udgangspunktet for TV 2’s serie ”Badehotellet” med sæsonafslutning mandag aften. Ca. 1,5 mio. seere har fulgt med hver gang, og forleden vandt serien for femte gang i træk prisen, som årets tv-program ved Billed-Bladets TV-Guld-prisuddeling.

Mange anmeldere har, lige siden første sæson rullede over skærmen i 2013, været skeptiske over for serien, blandt andet Jyllands-Postens anmeldere. ..

Læs også