Carlsberg løfter glasset og køber aktier tilbage - forstå regnskabet på to minutter

Carlsberg har leveret vækst på både toplinjen og bundlinjen i det første halvår af 2019. Flere steder er fremgangen dog drevet af andet end salget af traditionel øl.

Carlsberg lancerede i begyndelsen af året den såkaldt snap pack, hvor øldåserne er limet sammen i stedet for pakket ind i plastik. Foto: Emma Sejersen

Med sin opjustering i sidste uge af forventningerne til 2019 havde Carlsberg allerede lukket ånden ud af flasken inden dagens halvårsregnskab, der helt som ventet byder på fremgang i det meste af forretningen.

Den organiske nettoomsætning er steget med 4,2 pct. i første halvår sammenlignet med sidste år, hvilket især er drevet af salget af Tuborg - bryggeriets stærkeste brand - i kraft af en fremgang på 4 pct. Også Grimbergen og 1664 Blanc tegner sig for plusser på den konto, mens hovedmærket Carlsberg omvendt er faldet med 3 pct...

BRANCHENYT
Læs også