Danske Bank dropper Twitter

Landets største bank meddeler, at man frygter at komme i karambolage med ny lovgivning, og derfor tager banken en selvvalgt pause fra det sociale medie.

Skræmfoto af tweet fra Danske Bank.

Landets største bank meddeler nu, at de er færdige på det sociale medie Twitter. I hvert fald i den kommende tid.

Boykottet af det sociale medie sker som følge af en ny dansk lov om markedsføring, som Danske Bank frygter at bryde med sin optræden på Twitter.

Det oplyser banken selv i et tweet.


Samtidig meddeler også bankens cheføkonom Las Olsen, at han holder en lang sommerferie væk fra tweets og likes.

»Der bliver også stille fra mig et stykke tid nu, god sommer til alle,« skriver Las Olsen.

Samme toner er også tirsdag aften kommet fra Danske Banks senioranalytiker Mikael Olai Milhøj, der i en kommentart til Danske Banks tweet skriver:

»For en god ordens skyld gælder nedenstående også min profil, så I skal ikke undre jer for meget, hvis jeg er meget stille herinde det næste stykke tid. God sommer til alle og pas godt på jer selv i mellemtiden!«

Loven L 149, der træder i kraft den 1. juli i år, handler om en "ændring af lov om forbrugslånsvirksomheder, lov om markedsføring og lov om finansiel virksomhed".

I den nye lov står der, at »enhver markedsføring af forbrugslånsvirksomheder og kreditaftaler til forbrugere i forbindelse med markedsføring af spil eller spiludbydere er forbudt« - og på sociale medier kan der muligvis opstå tvivlsspørgsmål - i hvert fald vælger Danske Bank nu at tage en Twitter-pause med en ukendt slutdato.

BRANCHENYT
Læs også