Gode takter i kinesisk MG EHS Plug-in Hybrid, men den kører ikke langt på el

Vi tester den nye, høje MG EHS Plug-in Hybrid, der byder på meget bil for pengene, men også har en række fejl. Det er bla. umuligt at køre lange ture om vinteren på ren strøm.

MG EHS Plug-in Hybrid byder på masser af plads og udstyr. Men du skal ikke forvente at kunne køre uafbrudt, langt på ren el uden motorpauser. Foto: Jens Overgaard Kabinen er indbydende med bløde materialer og fin finish. Her er digital instrumentering, men den centrale storskærm er noget langsom. Foto: Jens Overgaard Opladningen klares gennem et stik i højre side. Det fungerer udmærket. Foto: Jens Overgaard Den store SUV er praktisk og har godt med regulær plads. Foto: Jens Overgaard

Det er mildest talt imponerende. Fra at være en fremtidsvision er der nu allerede et kinesisk bilmærke, der står solidt planet på fire hjul herhjemme med modeller, som er klare alternativer til de kendte mærker. Det er nemlig gået stærkt for det genfødte MG, som lancerede elbilen ZS EV i sommer og nu er klar med den større MG EHS Plug-in Hybrid.

Men der er også stadig plads til forbedringer. Det viser vores test af opladningshybriden fra MG, som er en fuldvoksen SUV, der er et alternativ til en bestseller som Ford Kuga Plug-in Hybrid. Det er en bil, som starter fra 270.000 kr. for grundmodellen, Comfort, mens den nærmest overdådigt udstyrede Luxury, som vi tester, koster bare 290.000 kr. Hertil kommer et Type 2-ladekabel, som skal tilkøbes ekstra. Til sammenligning starter den billigste Kuga Plug-in Hybrid fra 309.000 kr...

Læs også
Top job