Professor: Techselskaber er "dødsstjerner" i medieuniverset og vil drive udviklingen det næste årti

Techgiganterne har sat gang i et stormløb på alt fra indholdsproduktion, distribution og hardware, og selv markedsledere som Netflix kan blive opslugt ifølge amerikansk medieprofessor, der mener, techkoncerners indbyrdes kamp vil definere det næste årti på det globale mediemarked.

Professor i medievidenskab ved New York UniversityEvan Shapiro under et oplæg i 2014. Foto: John Shearer/AP/Ritzau Scanpix

De store techkoncerner Amazon, Apple og Alphabet er på rov efter nye indtjeningsveje og måder at lokke kunder ind på deres platforme. Begge behov ser selskaberne mulighed for at få opfyldt på medie- og underholdningsindustriens frugtbare jagtmarker.

Sådan lød nogle af perspektiverne i medieprofessor ved New York University og tidligere tv-chef Evan Shapiros fremadskuende oplæg ved dette års Copenhagen Future TV Conference, som blev afholdt tidligere på ugen...

Læs også