• For abonnenter
Bloomberg

'Penny-pinching' Japanese households spend less to have fun

Artiklens øverste billede
Alt skal væk - en mand går ind i en butik med lukkeudsalg i Tokyos shoppedistrikt Ginza. Japanerne er blandt verdens rigeste, men det private forbrug står i stampe grundet statiske lønninger og deflation. Foto: AP Photo/Shizuo Kambayashi

Whether it's the young or the old, Japanese consumers are spending less on fun, and that's bad news for Abenomics.

With many pensioners on fixed incomes focused on buying the essentials, and a growing number of workers in their 20s and early 30s stuck in low-paying, non-regular jobs, fewer people have the money or the appetite

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.