• For abonnenter

Markedet for ansigtsgenkendelse er milliarder værd, men danskernes holdning til teknologien er delt

En ny analyse fra KMD viser, at mange danskere især er skeptiske over for kommerciel anvendelse af ansigtsgenkendelse.

Foto: AP/Dermalog Identification Systems GmbH

Måske har du set science-fiction-thrilleren ”Minority Report”, hvor John Anderton, som spilles af Tom Cruise, flere steder får registreret sine øjne og ansigt og bliver mødt af utallige reklamer rettet mod ham.

Det sker ved hjælp af kameraer, som følger hovedpersonen overalt i hans færden og genkender hans identitet. Men selvom

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.