• Opdateret 19/05/2016 kl. 11:02
Investor

NNIT skal stå for driften af Pandoras it

Pandoras globale it skal drives af it-virksomheden NNIT. Det drejer sig bl.a. om support til smykkefirmaets butikker over hele verden.

Artiklens øverste billede
Det bliver NNIT, der i fremtiden skal stå for driften af Pandoras it-systemer.

I fremtiden vil NNIT drive den globale drift og support af Pandoras it-systemer, fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

Aftalen blev indgået tilbage i slutningen af april og skal understøtte Pandoras vækststrategi.

To timer efter handelsstart er NNIT-aktien torsdag steget med 2,15.

NNIT, der er en del af Novo Nordisk-familien, skal stå for Pandoras it-platform samt fungere som direkte support til alle smykkemærkets butikker og kontorer i hele verden.

»At drive en globale smykkeforretning kræver en it-platform samt 24/7 support, der understøtter vores vækststrategi og globale aktiviteter. Med NNIT har vi valgt en partner, som ikke bare opfylder vores teknologiske krav, men mere vigtigt understøtter vores fremtidige vækst gennem levering af højkvalitets it-services,« skriver Peter Vekslund, der er finansdirektør i Pandora, i pressemeddelelsen.

Det drejer sig om en aftale på et »trecifret, mellemstort millionbeløb,« skriver selskabet. I første omgang skal NNIT stå for driften i fem år med mulighed for to års forlængelse.

Hos NNIT er man tilfreds med aftalen.

»Vi er meget stolte af at byde Pandora velkommen blandt vores betydningsfulde kunder. Pandora er historien om en succesfuld, dansk smykkeforretning, der er lykkedes med at vokse globalt, og vi ser frem til at understøtte deres videre ekspansion,« udtaler Per Kogut, der er adm. direktør i NNIT.

NNIT leverede i sidste uge kvartalsregnskab for årets første kvartal, der bød på en stigning på 7,7 pct. i omsætningen i forhold til samme periode sidste år. It-virksomheden har opjusteret forventningerne til væksten i hele 2016 og forventer nu en vækst på mellem 5 og 8 pct. mod en tidligere forventning om en vækst på mindst 5 pct.

I starten af maj indgik NNIT også  aftale med Danske Bank om levering af datacenterkapacitet og et datacenter for et trecifret millionbeløb. I den forbindelse kunne Ritzau Finans berette, at det nye datacenter kræver investeringer for 250 mio. kr. over de næste tre år, hvilket betyder, at NNIT har øget sit re-investeringsniveau fra 5-6 pct. til 7-8 pct. i år.

NNIT skal yde support til alle Pandoras 1.800 konceptbutikker. Smykkefirmaet har over 9.300 forhandlere i mere end 100 lande.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.