Coloplast hælder kul på vækstmotoren
Coloplast har formået at forvandle selskabets sårplejeforretning fra at være tabsgivende til en lønsom vækstmaskine. Succesen har givet selskabet blod på tanden, og Coloplast vil nu investere massivt i udviklingen af produkter, som skal fordoble forretningen inden 2020.
Det skriver dagbladet Børsen.
Hos Coloplast er der god grund til at tro, at tiden heler alle sår. Inden for de kommende fire år vil selskabet være med til at definere næste generation af sårplejeprodukter, der kan løfte den samlede vækst i hele koncernen.
- Vi kan fordoble vores forretning uden at skulle lave opkøb, siger Nicolai Buhl Andersen, chef for Coloplasts sårplejedivision, til dagbladet Børsen.
I dag anslår selskabet at det sidder på mellem 7-8 pct. af markedet, der årligt vokser med knap 7 pct. Ifølge Nicolai Buhl Andersen skal nøglen til vedvarende vækst findes i USA, hvor Coloplast vil vokse med tocifrede vækstrater.
Han understreger, at den kommercielle infrastruktur afhænger af selskabets evne til at lede innovation. Han forventer desuden, at Coloplast vil præsentere to nye produkter inden for tre år.
Ritzau Finans
/ritzau/FINANS