Sådan vil Danske Bank gøre kunderne mere glade
Det går den rigtige vej med kundetilfredsheden i Danske Bank, der dog på hjemmebane stadig ikke lever op til målsætningen om at være etter eller toer blandt de fem største banker.
Det fremgår af regnskabet for andet kvartal, hvor Danske Bank på baggrund af markedsundersøgelser fra PB Strategy & Insights konstaterer, at banken er treer i Danmark, mens den kommer ind som toer i Finland, Norge og Sverige.
- Jeg synes, at det går rigtigt godt med kundetilfredsheden på alle markeder. Men det er klart, at i Danmark, hvor vi er størst, der tager det noget længere tid at nå vores ambitioner, siger ordførende direktør i Danske Bank, Thomas F. Borgen, til Ritzau Finans.
For et år siden lå Danske Bank dog helt i bund som femmer i målingen, så der er fremskridt.
- Vi er igennem de sidste år nået ekstremt langt - også i Danmark. Så det, vi skal gøre, er mere af det samme. Det vil sige at sørge for innovative løsninger både til erhvervs- og privatkundemarkedet og sørge for at hjælpe kunderne på daglig basis, men også når de skal træffe store beslutninger.
- Det er vi lykkedes med i høj grad, men vi ved også, at der er potentiale for at gøre det endnu bedre, siger Thomas F. Borgen.
I regnskabet for andet kvartal melder Danske Bank om kundetilgang på flere kernemarkeder.
- Det ser godt ud. Vi har en god nettotilgang både på erhvervskunde- og privatkundesiden, og jeg synes, at den danske organisation har gjort et meget godt stykke arbejde gennem længere tid, siger Thomas F. Borgen.
Ritzau Finans
/ritzau/FINANS