Investor

Sådan vil Danske Bank gøre kunderne mere glade

Artiklens øverste billede
Thomas F. Borgen, ordførende direktør i Danske Bank. Foto: Lars Krabbe

Det går den rigtige vej med kundetilfredsheden i Danske Bank, der dog på hjemmebane stadig ikke lever op til målsætningen om at være etter eller toer blandt de fem største banker.

Det fremgår af regnskabet for andet kvartal, hvor Danske Bank på baggrund af markedsundersøgelser fra PB Strategy & Insights konstaterer, at banken er treer i Danmark, mens den kommer ind som toer i Finland, Norge og Sverige.

- Jeg synes, at det går rigtigt godt med kundetilfredsheden på alle markeder. Men det er klart, at i Danmark, hvor vi er størst, der tager det noget længere tid at nå vores ambitioner, siger ordførende direktør i Danske Bank, Thomas F. Borgen, til Ritzau Finans.

For et år siden lå Danske Bank dog helt i bund som femmer i målingen, så der er fremskridt.

- Vi er igennem de sidste år nået ekstremt langt - også i Danmark. Så det, vi skal gøre, er mere af det samme. Det vil sige at sørge for innovative løsninger både til erhvervs- og privatkundemarkedet og sørge for at hjælpe kunderne på daglig basis, men også når de skal træffe store beslutninger.

- Det er vi lykkedes med i høj grad, men vi ved også, at der er potentiale for at gøre det endnu bedre, siger Thomas F. Borgen.

I regnskabet for andet kvartal melder Danske Bank om kundetilgang på flere kernemarkeder.

- Det ser godt ud. Vi har en god nettotilgang både på erhvervskunde- og privatkundesiden, og jeg synes, at den danske organisation har gjort et meget godt stykke arbejde gennem længere tid, siger Thomas F. Borgen.

Ritzau Finans

/ritzau/FINANS

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.