Novos fedme-forretning kan hale ind på diabetes
Inden for 20 år vil Novo Nordisks fedmeforretning tangere indtjeningen fra diabetesprodukter.
Det mener selskabet ifølge Børsen.
På trods af at Novo Nordisks fedmeportefølje kun udgjorde lidt over 1 pct. af den samlede omsætning ved sidste regnskab, så mener man fra øverste rækker, at denne produktgruppe kan udvikle sig til en vækstmotor på højde med diabetes.
- Med fedme tror jeg, at vi kan lave noget, der en dag vil minde om diabetesmarkedet, siger Novo Nordisks marketingchef, Jakob Riis, til Børsen.
Novo har i dag kun et produkt rettet mod fedme på markedet nemlig Saxenda, der er baseret på samme aktive stof som selskabets guldæg inden for diabetes, Victoza.
Selskabet har dog flere produkter under udvikling, hvoraf tre produkter er i første fase, og et produkt, som er en forbedring af Saxenda, er i anden fase.
Ritzau Finans
/ritzau/FINANS