Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

»Jeg har karrieremæssige ambitioner, som jeg ikke kan få tilfredsstillet i Danmark«

I tiden efter, at dotcom-boblen bristede, lå store dele af den danske reklameverden i ruiner. Derfor rejste Inger Tanderup Klixbull og hendes mand til USA for at prøve lykken. Den fandt de i Chicago.

Globale Danskere
Jobbet hos Ogilvy & Mather bringer Inger Tanderup Klixbull (th.) verden rundt.  Her er hun på optagelse for det amerikanske firma Glade sammen med kollegaen Donna Charlton-Perrin i Saudi-Arabien. Foto: Privat Sammen med sit team har Inger Tanderup Klixbull udviklet en kampagne for Glade, der i foråret vandt en sølvøve på Cannes Lions festivalen. I alt blev det til seks guld- og sølvløver. Foto: Privat Sammen med Snapchat har Inger Tanderup Klixbull udviklet en app, der gør det muligt for kvinder i niqab at agere i det sociale rum med øjenbevægelser. App’en indgår som en del af en kampagne for Glade. Illustration: Ogilvy & Mather Datteren Frederikke på ni år er allerede ved at gå i sin moders fodspor. Her er hun ved at indtale en speak til en Snapchat case study. Foto: Privat

At rejse ud i den store verden uden at vide noget om, hvad livet vil byde på, kan være hårdt. Men at vende hjem til den kendte dagligdag i Danmark, kan også være det. 44-årige Inger Tanderup Klixbull har prøvet begge dele.

I 2003 rejste hun sammen med sin mand til USA for at skabe sig en karriere inden for reklamebranchen. Det lykkedes, og i dag er hun Group Creative Director hos Ogilvy & Mather i Chicago, hvor hun har det kreative ansvar for Glade. Det er en af bureauets største kunder og et globalt brand ejet af SC Johnson, som er en gigant inden for husholdningsprodukter...

BRANCHENYT
Læs også