• For abonnenter
Karriere

Tænk og handl globalt og lokalt

I den ideelle verden kan en virksomhed både høste stordriftsfordele på de globale markeder og skræddersy tilbud til udvalgte kundegrupper. I virkelighedens verden er det sværere end som så at tænke og handle "glokalt".

Artiklens øverste billede
Det kan være svært at balancere det lokale og det globale.

Der var en gang et gør-det-selv program i fjernsynet, hvoraf jeg bedst husker, at den mandlige vært gennemgående anbefalede afhjælpning af allehånde håndværksmæssige problemstillinger med, at man bare skulle smøre med linolie og lade det stå natten over.

Tilsvarende var der omkring samme tidspunkt et fast tilbagevendende programpunkt

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.