Karriere
0

Tidligere Adidas-chef vil banke fitnessabonnementerne

Med en ny mobilplatform vil Jeppe Blas Kvorning mobilisere de mange passive fitnessabonnenter.

Den tidligere Adidas-chef Jeppe Blas Kvorning vil give danskerne mere autentisk træning. Foto: PR

Du kender det sikkert. Du er færdig på job eller studie og havde egentlig planlagt at skulle ned i fitnesscenteret. Men så ramte du sofaen og måtte give op.

»Skidt pyt, jeg gør det bare i morgen i stedet for,« tænker du måske.

Men rigtig mange får ikke brugt deres fitnessabonnement. Op mod 40 pct. bruger aldrig deres medlemskort til fitnesscentrene.

Eksempelvis kan man prøve yoga, paddle board eller crossfit, hvor man kommer væk fra de stereotype træningslokaler.

Jeppe Blas Kvorning, grundlægger af Peakout

Lige præcis den gruppe håber den tidligere salgs- og marketingschef i Adidas Danmark Jeppe Blas Kvorning at ramme, når han den 1. april lancerer en ny app. Peakout, som er navnet på appen, vil samle både udbydere af træningsmuligheder og brugere.

»Vores mål er at gøre det nemt, bekvemt og tilgængeligt at finde de lokale nichetilbud, som brugerne så kan booke direkte gennem app'en. Vi vil gerne gøre det lettere at variere træningen ved at tilbyde brugerne, at de enten med et abonnement med klip til at bruge hos de forskellige udbydere, eller bare pay-as-you-go køb hos udbyderne, kan prøve flere ting,« siger Jeppe Blas Kvorning, grundlægger og adm. direktør i Peakout.

Peakout
  • Lanceres den 1. april med fokus på Aarhus og København.
  • 50 udbydere har meldt sig under fanerne til startdatoen.
  • I løbet af maj regner Peakout med at nå 150-200 udbydere på tværs af landet.
  • Du kan booke enkelttræninger hos udbyderne eller købe klippekort, som kan indløses hos forskellige udbydere.

I USA har en lignende platform kaldet Classpass haft stor succes med at få folk ud af de store fitnesscentre. Et af de steder, hvor Jeppe Blas Kvorning ser store mangler hos fitnesscentrene, er variationsmulighederne.

»Der er ofte et stereotypt miljø i fitnesscentrene, som dræber folks motivation for at komme af sted. Det er blandt andet det, vi vil gøre op med ved at tilbyde et bredt udvalg af træningsmuligheder. Eksempelvis kan man prøve yoga, paddle board eller crossfit, hvor man kommer væk fra de stereotype træningslokaler,« siger Jeppe Blas Kvorning.

Når appen lanceres den 1. april, er det med fokus på Aarhus og København, hvor 50 udbyder har meldt sig til, men allerede i løbet af maj regner Jeppe Blas Kvorning med, at 150-200 udbydere på tværs af landet vil være en del af platformen.

Med i båden er blandt andre den skandinaviske kapitalfond Seed Capital, som har investeret i Peakout, og som rådgivere er bestyrelsesformand for Hungry Group Morten Larsen og adm. direktør i fintech-virksomheden Lunar Way Ken Villum Klausen tilknyttet.

BRANCHENYT
Læs også