Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Malaysia Airlines ændrer upassende kampagne

Det katastroferamte flyselskab har været nødt til at skifte navnet på en kampagne, der havde en "upassende" reference.

Her spurgte virksomheden nemlig rejsende, hvilke destinationer der stod på deres såkaldte "bucket list" - en liste over ting, man ønsker at opleve, før man dør.

- Malaysia Airlines har tilbagetrukket tilten på en nylig konkurrence i Australien og New Zealand, fordi det har fundet den upassende på nuværende tidspunkt, hedder det i en udtalelse fra det børsnoterede flyselskab ifølge Reuters.

I alt 537 mennesker mistede livet i to flykatastrofer med selskabets fly. Først forsvandt et fly fra selskabet i marts mellem Kuala Lumpur og Beijing og menes at være styrtet ned i Det Indiske Ocean. Og 18. juli styrtede et fly ned, efter at det angiveligt blev skudt ned af prorussiske separatister i det krigshærgede østlige Ukraine.

Selskabet, der har haft svært ved at tiltrække kunder siden ulykkerne, fortæller, at kampagnen var blevet godkendt på et tidligere tidspunkt.

Selv før ulykkerne havde Malaysia Airlines dog tabt penge på grund af stigende konkurrence i branchen. I sidste uge meddelte flyselskabet, at det vil skære 6000 stillinger og flere flyruter.

BRANCHENYT
Læs også