Erhverv
0

Danskerne køber ny bil via nettet

Danskerne køber igen nye biler og indhenter helst information og tilbud via internettet, viser nye tal fra den danske iværksættervirksomhed, bilplatformen AutoOffer.

Administrerende direktør i AutoOffer, Søren Malmskov, kan tydeligt mærke, at forbrugerne udnytter, at de kan indhente information og tilbud på nye biler på internettet.  Foto: Trendsonline.dk

Ifølge tal fra Danmarks Statistik har danskerne genfundet lysten til at købe nye biler. I perioden april-august i år blev købt 41.430 dugfriske biler af privatpersoner i hele landet. Det er noget, de kan mærke hos den digitale iværksættervirksomhed AutoOffer. Mere end 2.500 danske bilkøbere valgte over sommeren at oprette en forespørgsel på en ny bil via bilportalen. Også hos Autobranchen Danmark kan de mærke en tendens til digitalisering hos bilforhandlerne...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også