Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Nu kan virksomheder forsikre sig mod dårlige anmeldelser på nettet

Med en såkaldt shitstormforsikring vil Topdanmark hjælpe virksomheder med at styre uden om omdømmekriser.

Jensen's Bøfhus og Bilka har taget flere ture i mediemøllen efter stormvejr på de sociale medier. Mindre virksomheder har sjældent samme ressourcer til at håndtere omdømmekriser, men det kan de nu forsikre sig ud af.  Foto: Finn Frandsen/ Polfoto

Der er ikke langt fra vindstille til shitstorm på de sociale medier, når et opslag om en dårlig kundeoplevelse først begynder at sprede sig. Men det kan de danske virksomheder nu forsikre sig mod.

Topdanmark, der i forvejen tilbyder cyberforsikringer mod virus og hackerangreb, har lanceret en såkaldt shitstormforsikring efter efterspørgsel fra sine erhvervskunder. Den første forsikring er allerede solgt til en jysk byggevirksomhed, og flere andre har vist interesse for løsningen, fortæller Lars Hem Simonsen, erhvervsdirektør i Topdanmark...

BRANCHENYT
Læs også