Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Aldi og Lidl fortsætter fremgangen i Storbritannien

De britiske supermarkedskæder Tesco, Asda, Sainsbury og Morrison har i de 12 uger frem til 22. maj tabt markedsandele til de tyske discountdetailvarekæder Alid og Lidl i en periode, hvor væksten for dagligvarebutikkerne blev på 0,1 pct. Det skriver markedsanalyseselskabet Kantar i en analyse over det britiske dagligvaremarked ifølge Bloomberg News.

Lidl fik i perioden en salgsvækst på 14,2 pct. og discountkædens markedsandel nåede 4,4 pct. sammenlignet med 3,9 pct. for samme periode året forinden. Aldis salgsvækst blev på 11,4 pct. og her steg markedsandelen til 6,0 pct. fra 5,4 pct. Alle af de fire største britiske supermarkedskæder tabte markedsandele, hvor Tescos salg faldt 1 pct. og her blev markedsandelen reduceret til 28,3 pct. fra 28,6 pct...

BRANCHENYT
Læs også