Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Annoncører har fået øjnene op for esport

De virtuelle sportsgrene på nettet er i hastig vækst. Det har fået bl.a. Microsoft og TV 2 om bord som sponsorere.

Foto: Sascha Schuermann/AP

Sport er ikke længere noget, der kun lever sit liv på grønsværen eller blandt dem, der følger med spillerne gennem tv'et. Den virtuelle esport, der foregår i den digitale sfære via bl.a. computeren, vokser 30 pct. årligt og oplever stigende popularitet. Det skriver Berlingske Business.

På dansk grund har det fået bl.a. TV 2 og Microsoft til at sponsorere turneringer som det netop afholdte Sommerbold eSport - en turneringsrække i FIFA 16, hvor finalen blev spillet i torsdags som en optakt til EM i fodbold. Turneringen blev transmitteret live på TV 2 Sport med Flemming Toft som kommentator...

BRANCHENYT
Læs også