Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Normal vildledte kunder om sine priser

Den fremadstormende detailkæde Normal har markedsført på en vildledende måde. Det konkluderer Forbrugerombudsmanden i en ny afgørelse.

Butikskæden Normal må i sammenligningen med sine egne priser ikke skilte med, hvad markedsprisen er, så længe kæden ikke kan dokumentere, at det faktisk er markedsprisen. Foto: Charlotte de la Fuente

Vildledende. Sådan lyder konklusionen fra Forbrugerombudsmanden over detailkæden Normals markedsføring. Normal har ifølge en ny afgørelse ikke kunnet dokumentere, at kæden har solgt en række produkter billigere end konkurrenterne.

»Det er vildledende over for forbrugerne, hvis en butik markedsfører sine produkter som billigere end konkurrenternes på et udokumenteret sammenligningsgrundlag. Det udsætter samtidig de virksomheder, der sælger de samme produkter, for en unfair konkurrence,« siger forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, i en pressemeddelelse...

BRANCHENYT
Læs også