Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

Er dette skoleeksemplet på en kreativ jobsøgning?

Kenneth Dahlin lancerede en kampagne for at få en ledig stilling hos et reklamebureau. Nu skal han til jobsamtale.

Kenneth Dahlin i færd med den mere analoge del af ansøgningsprocessen. Privatfoto. Kenneth Dahlin.

I et forsøg på at score en ledig stilling hos et reklamebureau, lancerede 32-årige Kenneth Dahlin en kampagne, som skulle illustrere hans kreative talent. Og det virkede:

»For 20 min. siden ringede Lasse Øster Jørgensen (chef i reklamebureauet Gorm, red.) og tilbød mig en jobsamtale,« siger han til Finans.

På mediet Linkedin har den nyuddannede designer udførligt beskrevet, hvordan han forsøgte at indkapsle Gorms identitet i et visuelt udtryk, som han spredte på forskellige sociale medier, ligesom han selv fabrikerede en plakat, der strategisk blev placeret i trappeopgangen i Gorms egen bygning.

»Det er superfedt, at det er lykkedes at komme igennem med et kreativt projekt, som jo ofte er det, reklamebranchen efterlyser,« siger han.

Kenneth Dahlin udnyttede desuden sine kompetencer i arbejdet med sociale medier til at indrykke annoncer direkte til Gorms medarbejdere på Facebook.

BRANCHENYT
Læs også