Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Carlsberg går totalt design-grassat

Forbrugerne i Storbritannien får i bogstaveligste forstand stoppet dansk designkultur ned i halsen med Carlsbergs nye "The København Collection" - med dansk "Ø" og hele molevitten.

Millennials: En ny generation af forbrugere
Det gælder om, at holde tungen lige i munden, når man får Carlsbergs nye design langet over disken på en pub i London. Måske kan dåsen også bruges som en alkoholtest. Foto. Carlberg

Carlsberg er i gang med en relancering til 130 mio. kr. af sit mærke i Storbritannien. Målet er at nå de såkaldte millennials - mellem 18 og 34 år - og det sker med nogle radikalt andre etiketter og udtryk på produkterne end normalt.

Etiketterne på flasker og print på dåser skal forestille en grafisk fortolkning af de tre hovedingredienser i øl: Byg, humle og gær. Det er i skrigende grønt, og især øldåserne er ekstreme i deres udtryk, vil nogen nok mene...

BRANCHENYT
Læs også