Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Netto fulgte ikke anbefaling fra Forbrugerombudsmanden og er nu havnet i shitstorm

Netto fulgte ikke Forbrugerombudsmandens anbefaling om at få forbrugerne til at bekræfte deres telefonnumre i forbindelse med en konkurrence.

Nettos kunder har i løbet af weekenden klaget til både Forbrugerombudsmanden og Netto selv om SMS-tilbud. Foto: Jan Dagø  Foto: Jan Dagø

Hele weekenden har supermarkedskæden Netto været ramt af, hvad man vist godt kan kalde en shitstorm. Et hav af forbrugere raser på virksomhedens Facebookside, fordi de har modtaget en sms fra Netto, om at den nye Nettoavis nu er klar.

Problemet er, at kunderne ikke har tilmeldt sig nyhedssms’er fra Netto, der ifølge eget udsagn har indsamlet telefonnumrene gennem en konkurrence i januar. Bemærkelsesværdigt mange kunder nægter dog at have deltaget i konkurrencen. Søndag indrømmede Netto da også, at telefonnumrene kan komme fra andre end forbrugerne selv...

Læs også