Økonomi
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

Nordeas netbank er gået i sort igen igen

Nu er Nordeas netbank endnu engang gået ned med tekniske problemer.

»Vi ved ikke mere, end hvad vi opdaterer med på Facebook til kunderne,« siger Stine Wind, senio pressekonsulent i Nordea. Foto: Lasse Kofod

Nordea er endnu engang ramt af nedbrud i deres netbank.

Kunder meldte tidligt på dagen ud at også Nordea Invest var ramt af nedbrud, men på den platform er der ikke længere problemer.

»Der er ingen problemer på Invest. Det er netbanken, der er nede,« siger Stine Wind, senior pressekonsulent i Nordea.

Tidligere har det ellers været Nordea Invest, der har været hårdt ramt af nedbrud. Tilbage i januar tog det tre dage for banken at få genoprettet systemet. Kunderne måtte imens foretage deres handler via telefonen.

Vi oplever her til morgen tekniske problemer i Netbank. Vores teknikere er på sagen. Mobilbank virker, og vi står klar...Opslået af Nordea Danmark17. marts 2016

Nordea har endnu ikke skabt et overblik over, hvad der denne gang har fået systemerne til at gå ned.

»Vi ved ikke mere, end hvad vi opdaterer med på Facebook til kunderne,« siger Stine Wind.

Men banken lover, at de arbejder på at få løst problemet.

»Der er helt sikkert en masse it-folk som skynder sig alt hvad de kan. Men det er selvfølgelig beklageligt for vores kunder,« siger Stine Wind, senior pressekonsulent i Nordea.

Banken oplyser, at folk stadig kan foretage sig bankforretninger via mobilbank eller over telefon.

De kan dog endnu ikke give et bud på hvornår de regner med, at problemet er løst.

»Jeg har ikke nogen mellemtid for hvornår, det er oppe igen, selvom det selvfølgelig er irriterende for vores kunder,« siger Stine Wind.

Undrer mig såre: INGEN andre banker fjumrer sådan rundt som I gør. Selv lille Dragsholm Sparekasse har ALDRIG...Opslået af Henrik Gulbæk Søborg18. marts 2016

Det nye nedbrud har allerede givet flere vrede kunder, der langer ud efter banken på Facebook, hvor Nordea også selv opdaterer kunderne om sagen.

»Vores rådgivere opdater løbende og svarer derinde,« siger Stine Wind fra Nordea.

Arrggghhh det er også investor I har rykket med ned i dag :-(Dælmer skidt efterhånden - tror Nordea skulle droppe vore udbytter i år og så bruge pengene på noget mere driftsikkert - det her holder jo ikke !!!Opslået af Michael Nørgaard Nielsen18. marts 2016

Tilbage i november meldte banken ud, at de har tænkt sig at opgradere hele deres it-system.

Det bliver dog først klar om fem år, så kunderne må foreløbig ruste sig med tålmodighed. Indtil det nye it-system kommer i brug, lover Nordea dog, at de stadig arbejder på at forbedre det eksisterende.

»Vi arbejder løbende på at forbedre systemet, det kan jeg love,« siger Stine Wind

Nordea vil melde ud til deres kunder, så snart netbanken igen virker.

BRANCHENYT
Læs også