Gammel Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Har du talt med dine kunder i dag?

I USA bruger flere og flere virksomheder podcasts til at brande sig selv. Herhjemme er markedet knapt begyndt, men succesfulde pionerer som Nordnet trækker alligevel 3-4.000 lyttere hver uge.

Flere amerikanske virksomheder har fået øjnene op for, at man kan øge sin brandværdi ved hjælp af podcasts. Industrigiganten General Electric og streamingtjenesten Netflix er nogle af dem, der for alvor har formået at få amerikanerne til abonnere på deres podcasts med over 1 million lyttere. Og med 175 milioner brugere på podcastplatformen SoundCloud og 46 millioner ugentlige podcast lyttere i USA alene, er der nok noget om hypen.

Der er ikke noget nyt i, at content marketing er en af de mest effektive måder at øge sin brandværdi på online. Indenfor de senere år har virksomheder over en bred kam fokuseret på at skabe indhold såsom artikler, blogindlæg og opslag. Det handler selvfølgelig om relevans og synlighed for derigennem at kunne brande sig og skabe meningsfyldte relationer til sine kunder. I den sammenhæng er podcasts et andet medie, som henvender sig til nogle andre mennesker og nogle andre brugsscenarier. ..

BRANCHENYT
Læs også