Opinion
0

Mediernes krig mod adblockere er forgæves

Hvis adblockere og piratkopiering plager din forretning, er det på tide at se din forretningsmodel igennem – og det har det sandsynligvis været længe, skriver techinvestor og tidligere partner i venturefonden Northcap.

I 2015 steg indtjeningen i musikbranchen for første gang i over 10 år primært pga. streaming, mens piratkopieringen fortsatte med at falde, skriver techinvestor Rasmus Bjerngaard. Foto: AP/Britta Pedersen

20 år efter at internettet revolutionerede vores måde at kommunikere og handle på, forsøger mange topchefer stadig at finde lyset i en virkelighed, hvor teknologien har revet skamlen væk under deres lukrative forretningsmodeller. Særligt musik-, film- og avisbranchen famler stadig efter kontakten i mørket...

Vil du læse mere?
Få adgang via din arbejdsmail
Har din arbejdsplads et Finans erhvervsabonnement kan du få adgang til alt indhold.
BRANCHENYT
Læs også