Gammel Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

BREAKING

Mediernes krig mod adblockere er forgæves

Hvis adblockere og piratkopiering plager din forretning, er det på tide at se din forretningsmodel igennem – og det har det sandsynligvis været længe, skriver techinvestor og tidligere partner i venturefonden Northcap.

I 2015 steg indtjeningen i musikbranchen for første gang i over 10 år primært pga. streaming, mens piratkopieringen fortsatte med at falde, skriver techinvestor Rasmus Bjerngaard. Foto: AP/Britta Pedersen

20 år efter at internettet revolutionerede vores måde at kommunikere og handle på, forsøger mange topchefer stadig at finde lyset i en virkelighed, hvor teknologien har revet skamlen væk under deres lukrative forretningsmodeller. Særligt musik-, film- og avisbranchen famler stadig efter kontakten i mørket.

Senest har avisernes indædte kamp mod adblockere fået nyt liv. Sandheden er bare, at kampen mod adblockere er bagudskuende og kortsigtet; når 100 mio. kunder besværer sig med at installere en adblocker for at undgå reklamer, så er det udtryk for, at den reklamebaserede forretningsmodel trænger til et eftersyn...

Læs også