Gammel Opinion
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Hvornår går dampen af Pandoras vækstlokomotiv?

Kommentar: Smykkekometen rider på en sjælden lang bølge af succes. Men der er endnu ingen synderlige tegn på afmatning. Der dukker hele tiden nye vækstmuligheder op.

Anders Colding-Friis har i sit første år som topchef kun oplevet vild fremgang i spidsen for Pandora. Foto: PR

De havde knoklet med Pandoras udfordringer i Latinamerika i 48 timer, og nu skulle de foreslåede strategier fremvises. Opgaven for de mest ambitiøse studerende på CBS’ internationale linje gik i sin enkelthed ud på at øge smykkekoncernens salg i Mellem- og Sydamerika fra ca. 800 mio. kr. sidste år til 2 mia. kr. i 2018.

Disse case competitions er en meget anvendt måde at spotte de bedste talenter på de videregående uddannelser, men det giver også de medvirkende selskaber nye kreative påfund, som de måske ikke selv var kommet på. Finalen gav i hvert fald Pandora en palette af strategiske tiltag fra en storstilet branding-kampagne med Shakira, kontinentets største sangstjerne, over opsættelse af 800 pop-up stores og egne kreditkort til veludviklede familierabatter med et benhårdt fokus på de to største markeder, Mexico og Brasilien...

Læs også