Opinion

Her er 3 ting erhvervsjournalister ikke forstår om startups

I denne uge fik GoMore ros for at tjene penge, mens Tattoodo fik kritik for at levere underskud. Det kan være berettiget ros eller kritik, men ofte er mediernes dækning af startups forsimpelt og forkert, skriver tre erfarne folk fra startupmiljøet.

Journalister hylder nogle gange overskud i startups, selvom det kan være et svaghedstegn, og skoser underskud, selvom det kan være tegn på at noget stort er under opsejling, skriver tre direktører fra techmiljøet, der efterlyser højere kvalitet i erhvervsjournalistikken. Foto: Mathias Svold.

Vi ser alt for ofte vækstvirksomheder dækket uhensigtsmæssigt i medierne. Der er for megen fejring af idéer og for lidt forståelse af, hvad der skal til for at lykkes. Vi så gerne, at selskabers vækst og finansielle data oftere blev genstand for journalisternes interesse. Ikke mindst for fremtidige iværksættere skyld, så de får de bedst mulige vilkår for at lykkes og ikke blændes af misinformation...

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også